info@example.com

Σχετικά Άρθρα

Το Μοναδικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας και Ηλ/κού Τραύματος στην Ελλάδα!

Title Image

Blog

Χριστούγεννα με κορονοϊο vol. 3

Γράφει η Άννα Λένη, τελειόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Χριστούγεννα αποτελούν την πιό όμορφη εποχή του χρόνου. Είναι η κατεξοχήν οικογενειακή γιορτή, η οποία φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά. Για τους περισσότερους, η γιορτή αυτή, δίνει την δυνατότητα να περάσουν χρόνο με τους δικούς τους ανθρώπους, να προγραμματίσουν οικογενειακές συγκεντρώσεις, πάρτι με φίλους, εκδρομές, νυχτερινές εξόδους και γενικότερα να βιώσουν όμορφες και ξέγνοιαστες στιγμές.

Για ακόμη μια χρονιά όμως, και φέτος, τα Χριστούγεννα είναι διαφορετικά μιας και η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε την καθημερινότητα όλων και τις αγαπημένες τους συνήθειες.

Πολλοί δεν θα καταφέρουν να «να ανταμώσουν» στο καθιερωμένο οικογενειακό τραπέζι και να περάσουν όμορφες στιγμές με τους δικούς τους ανθρώπους.

Μια τέτοια εμπειρία εγκλεισμού και απομόνωσης είναι πολύ λογικό να επηρεάσει αρνητικά την ψυχική υγεία (άγχος, κατάθλιψη, αρνητικές σκέψεις) και να δημιουργήσει αρνητικά συναισθήματα.

Ο ελεύθερος χρόνος την περίοδο των Χριστουγέννων, δίνει την δυνατότητα σε πολλούς να κάνουν έναν σύντομο, αλλά όχι πάντα ευχάριστο, απολογισμό για όλα τα μέχρι στιγμής τεκταινόμενα. Η σύγκριση με άλλους ανθρώπους, οι δυσκολίες της δουλειάς, τα έξοδα, οι υποχρεώσεις, η αβεβαιότητα για το μέλλον και οι εσωτερικές δυσκολίες, ενδέχεται να προκαλέσουν ακόμα μεγαλύτερη πίεση.

Η φυσική και συναισθηματική επαφή με τους άλλους, είναι ζωτικής σημασίας για την διατήρηση της ψυχικής υγείας και ευεξίας, ιδίως σε αυτή την δύσκολη περίοδο. Όμως, παρόλες τις δυσκολίες υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μπορέσει κάποιος να μειώσει το άγχος και το στρες που προκαλεί ο εγκλεισμός.

Τι συναισθήματα μπορεί να βιώσει κάποιος:

Έντονη θλίψη

Αισθήματα απελπισίας και αναξιότητας

Ανησυχία

Χαμηλή ενέργεια

Αλλαγές στην όρεξη και αυξομειώσεις βάρους

Επιπλέον, ενδέχεται να κυριαρχούν και συναισθήματα άγχους και φόβου σχετικά με:

Την δική σας υγεία ή την υγεία των κοντινών σας ατόμων

Την εμπειρία του να ελέγχετε τον εαυτό σας ή να σας ελέγχουν άλλοι για σημεία και συμπτώματα της νόσου

Τον χρόνο που θα χρειαστεί να λείψετε από την δουλειά σας και την πιθανή απώλεια εισοδήματος και εργασιακής ασφάλειας

Την ικανότητά σας να φροντίσετε αποτελεσματικά τα παιδιά σας και τα μέλη της οικογένειας που το έχουν ανάγκη

 

 

Τι μπορείτε να κάνετε:

Κρατήστε επαφή με τους αγαπημένους σας μέσω της τεχνολογίας.

Υπάρχουν ποικίλες εφαρμογές, μέσα από τις οποίες κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει εύκολα με άλλους ανθρωπους, είτε μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή είτε μέσω άλλων συσκευών (κινητό, tablet).

Εκφράστε τα συναισθήματά σας.

Η έκφραση των συναισθημάτων σε κάποιον που εμπιστεύεστε θα βοηθήσει να ανακουφιστείτε από αρνητικές σκέψεις και να νιώσετε ότι δεν είστε μόνοι.

Φροντίστε τον εαυτό σας.

Προσπαθήστε να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να φροντίσετε τον εαυτό σας. Η άσκηση, η καλή διατροφή και ο άφθονος ποιοτικός ύπνος είναι τόσο σημαντικά τα Χριστούγεννα όσο κάθε άλλη εποχή του χρόνου.

Δώστε την απαραίτητη προσοχή στην ψυχική σας υγεία.

Η περίοδος των γιορτών είναι ίσως η καταλληλότερη για να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας και να εκτιμήσετε αυτά που έχετε στην ζωή. Νιώστε ευγνωμοσύνη ακόμη και για μικροπράγματα τα οποία θεωρείτε αυτονόητα. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να αποκτήσετε μεγαλύτερη αισιοδοξία για το μέλλον και να νιώσετε μεγαλύτερη σιγουριά για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων.

Ζητήστε βοήθεια.

Πολλές φορές, είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσετε τις αρνητικές σκέψεις και τα συναισθήματα που βιώνετε, κάτι το οποίο είναι απολύτως φυσιολογικό. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν είναι κοντά σας αγαπημένα πρόσωπα δεν πρέπει να αισθανθείτε πως δεν έχετε ένα υποστηρικτικό δίκτυο. Υπάρχουν άνθρωποι στην ζωή σας που θα ήθελαν να σας βοηθήσουν και να σας στηρίξουν εμπράκτως.

 

 

Εάν αυτή είναι η πρώτη χρονιά που περνάμε τις γιορτές μόνοι μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε γιατί συμβαίνει. Είναι σημαντικό να προστατεύουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και κρατάμε τον εαυτό μας υγιή και ασφαλή.

Ο εγκλεισμός μπορεί για πολλούς να είναι κάτι το αναπόφευκτο εξαιτιας της πανδημίας και των δύσκολων συγκυριών που βιώνουμε, ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε οτι υπάρχουν τρόποι να διαχειριστούμε τις αρνητικές καταστάσεις, είτε σε ατομικό επίπεδο, είτε με την στήριξη και την συμπαράσταση άλλων ατόμων που είναι δίπλα μας.