Mήπως ο Συνδετικός Κρίκος στις Δολοφονίες Παιδιών και Βρεφών Πάτρας-Αμαλιάδας ήταν Μπροστά στα Μάτια μας Τόσο Καιρό;
Ιεροδιακόνου-Τσιμπίδη Φλωρεντία
Τις δύο υποθέσεις των δολοφονημένων παιδιών όλοι μας, έστω σε κάποιον βαθμό, έχουμε παρακολουθήσει. Όλο και σε κάποιο site ή σε κάποιες ειδήσεις έχουμε μάθει κάποια νέα εξέλιξη. Είτε στο κινητό, είτε στην οθόνη της τηλεόρασης μας έχουν υπάρξει αυτά τα πρόσωπα. Τι θα σήμαινε αν αυτές οι οθόνες ήταν ένα εργαλείο στις δολοφονίες; Δεν εννοώ φυσικά ότι μπορεί κάποια από τις δύο να σκότωσε για να γίνει γνωστή (αυτό δεν ταιριάζει ούτε στην τυπολογία της Μουρτζούκου) αλλά τι και αν ο θάνατος των παιδιών αποτέλεσε άμεσο προϊόν προς πώληση;
Σημειώνεται ότι η θέση που θα παρουσιαστεί είναι προσωπική σκέψη και βασισμένη στις λεπτομέρειες που αναφέρονται από το 2022 σε ρεπορτάζ και δια στόματος ανθρώπων που έχουν ασχοληθεί με τις δύο υποθέσεις.
Γενικό Υπόβαθρο
Και οι δύο οικογένειες Πισπιρίγκου και Μουρτζούκου ανέφεραν σοβαρά οικονομικά προβλήματα κάτι καθόλου ασυνήθιστο στην επαρχία, πόσο μάλλον σε περιοχή που τα κύρια έσοδα προέρχονται από τον πρωτογενή τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, που αν δεν έχεις κτήματα, ζώα ή επιχειρήσεις η οικονομική ευμάρεια σίγουρα δεν κρίνεται εύκολη. Η ευρύτερη περιοχή από Πάτρα μέχρι και Πύργο είναι γνωστό ότι έχει πρόβλημα, όπως και κάθε άλλη επαρχιακή πόλη, με την αγορά εργασίας. Αναφέρεται συχνά σε πολλές φάσεις της διαδικασίας ότι και οι δύο γυναίκες κυνηγούσαν το χρήμα είτε μέσω άμεσων απατών είτε μέσω εκμετάλλευσης ευάλωτων
ανθρώπων. Η Ρούλα Πισπιρίγκου φάνηκε ότι μετά τον θάνατο της σπιτονοικοκυράς της, πήρε στην κατοχή της μερικά περουσιακά στοιχεία της θανούσας, όπως χρήματα και μία βέσπα (αυτά είναι τουλάχιστον γνωστά) . Για την Ειρήνη Μουρτζούκου πλήθος ανθρώπων του περίγυρου της κατήγγειλε ότι έκανε διαδικτυακές απάτες ή ότι έκλεβε χρήματα, όποτε είχε την ευκαιρία. Η συνθήκη λοιπόν της αναζήτησης χρημάτων και της απόκτησης τους ακόμα και με παράνομο τρόπο, υπολογίζεται ως γεγονός.
Και οι δύο υποθέσεις μοιάζουν με ένα δίχτυ όπου κάθε κόμπος συνδέεται και με έναν άλλον και μεταξύ τους αλλά και μεμονωμένα, για αυτόν τον λόγο, αν και κρίνεται δύσκολο, είναι σκόπιμο να μην εμβαθύνω σε ψυχολογικές παραμέτρους και κοινωνικά ή οικογενειακά υπόβαθρα και πλαίσια. Αν και ιδιαιτέρως δύσκολο, γιατί η ψυχολογία είναι παράγοντας ακόμα και στις οικονομικές τους δραστηριότητες, είναι εσκεμμένο να καταγραφούν μόνο γεγονότα βάσει της οικονομικής συνθήκης και ίσως έτσι βρούμε ένα κοινό μονοπάτι. Προσωπική μου σκέψη εδώ και μήνες ήταν μήπως η πλειοψηφία αυτών των θανάτων έγινε live εμπόρευμα στο
Dark Web ή αν το υλικό που προέκυψε από τις δολοφονίες αποτέλεσε σε ύστερο χρόνο προϊόν αγοροπωλησίας στους ίδιους ιστότοπους. Ωστόσο, όσο προχωρούσε η ιστορία το σενάριο φάνηκε να δένει όλο και περισσότερο. Παρακάτω θα φανεί γιατί.
Αδελφές Πισπιρίγκου
Δολοφονία Μαλένας: Το πρώτο παιδί που πεθαίνει στην οικογένεια είναι η 3μιση χρονών Μαλένα. Πεθαίνει στο νοσοκομείο, ενώ αναφερόταν ότι ήταν πολύ καλά και ενεργητική ακόμα και μερικές ώρες πριν τον θάνατο της. Πριν την δολοφονία, η Ρούλα Πισπιρίγκου φωτογραφίζει ανέμελα το παιδί. Σημειώνονται σαν συνθήκες ότι το παιδί πέθανε στο νοσοκομείο, άρα πρώτον)
ο φόβος μην πιαστεί η δολοφόνος ήταν υπαρκτός και δεύτερον) η μητέρα ήταν ακόμα άπειρη στο να δολοφονεί και να οργανώνεται.
Δολοφονία Ίριδας: Το 6 μηνών βρέφος που χάθηκε μπροστά στα μάτια της μεγαλύτερης κόρης της οικογένειας, Τζωρτζίνας. Ωστόσο κάποια στιγμή, για ελάχιστο χρονικό διάστημα και πολύ αχνά είχε ακουστεί η μαρτυρία μίας γυναίκας, όπου γινόταν φανερό ότι η Τζωρτζίνα είχε δει τί είχε συμβεί στο δωμάτιο της και είχε μιλήσει σε κάποιους ανθρώπους στο σχολείο της. Η Τζωρτζίνα λοιπόν είχε περιγράψει την στιγμή δολοφονίας της Ίριδας. Συγκεκριμένα βάσει της μαρτυρίας, η Τζωρτζίνα που βρισκόταν στο ίδιο δωμάτιο με το βρέφος που κοιμόταν, είδε κάποια στιγμή την μητέρα της με την θεία της να μπαίνουν μέσα στο δωμάτιο και να στέκονται πάνω από την κούνια του βρέφους. Η Τζωρτζίνα έκανε ότι κοιμόταν και περιέγραψε ότι βλέποντας τις δύο γυναίκες πάνω από το βρέφος, άκουσε την θεία της να λέει στην αδελφή της Ρούλα τις λέξεις ‘’Ξανά. Ξανά. Κάνε το πάλι. Πάλι’’. Στην όλη διαδικασία, είδε τις γυναίκες να τραβάνε με το κινητό το βρέφος… O θάνατος του βρέφους αναφέρεται ιατροδικαστικά ότι ήταν παρατεταμένος…
Απόπειρα δολοφονίας και δολοφονία Τζωρτζίνας: Μετά από το θέαμα που είδε η Τζωρτζίνα, η μητέρα της αποπειράται να σκοτώσει και το μεγαλύτερο της παιδί. Το παιδί το σώζουν οι γιατροί, αλλά παραμένει παραπληγικό. Όντας στο νοσοκομείο, σε μονόκλινο δωμάτιο, η Ρούλα βγάζει συχνά βίντεο το παιδί όσο εκείνο βρίσκεται σε ‘’κρίση’’. Αναφέρει αργότερα ότι αυτό συμβαίνει για να στέλνει τα “επεισόδια” στον γιατρό Ηλιάδη, ώστε να παρακολουθεί το παιδί και βάσει την συμπτωματολογία να καταλάβει τί έχει το παιδί. Η παρουσία κινητού, μέσω βιντεογράφησης είναι πάλι παρούσα… Σε βίντεο λίγο πριν σβήσει το παιδί, η μικρή Τζωρτζίνα
ακούγεται και φαίνεται (παρά τα δημοσιογραφικά οπτικά εφέ) να αγκομαχά.
Το laptop: Μετά την δολοφονία της Τζωρτζίνας, η μητέρα βάζει μέσα στο φέρετρο του παιδιού ένα laptop. Μετά την εκταφή φαίνεται πως από αυτό το laptop η Ρούλα Πισπιρίγκου έψαχνε για την κεταμίνη, την ουσία που μετά έκανε ότι άκουγε πρώτη φορά. Το ότι θάβει το laptop μαρτυρά την γνώση της και την ακολουθία σκέψεων που έκανε για τα διαδικτυακά ίχνη και ότι αυτά παραμένουν. Η ερώτηση είναι γιατί κάποιον που δεν κάνει κάτι παράνομο, τον απασχολούν τόσο τα διαδικτυακά του ίχνη και γιατί να ανησυχεί τόσο πολύ μην βρεθούν, ώστε κυριολεκτικά να θάψει το laptop;
Η κεταμίνη: Το Dark Web αποτελεί μία σκοτεινή υπεραγορά για ό,τι ψάχνει και επιθυμεί ο καθένας. Είχε γίνει έρευνα για το πως και από που η Ρούλα Πισπιρίγκου προμηθεύτηκε την κεταμίνη. Είχε γίνει έρευνα στο ιστορικό κλήσεων και μηνυμάτων της, ενώ είχαν ερευνηθεί και αρχεία καμερών στους χώρους μέσα και γύρω από το νοσοκομείο που πέθανε η Τζωρτζίνα, μήπως και φαινόταν ότι η Ρούλα συνάντησε κάποιον που της προμήθευσε την κεταμίνη που σκότωσε το παιδί της. Ωστόσο, δεν φάνηκε να συναντήθηκε με κανέναν, ίσως γιατί η απάντηση στο από που βρήκε η Ρούλα την κεταμίνη, να ήταν και πάλι το Dark Web. Έτσι και αλλιώς με τον τρόπο αυτόν δεν θα βρισκόντουσαν ποτέ αποδείξεις για την δραστηριότητα της μητέρας… Στο laptop φάνηκε μόνο ότι έψαξε την έννοια και την δράση της κεταμίνης. Αποκλείει κανείς το ενδεχόμενο ότι την ίδια την κεταμίνη δεν την αναζήτησε στο ασφαλές διαδίκτυο, αλλά την πρακτική και την ουσιαστική αναζήτηση αυτής την έκανε στο σκοτεινό διαδίκτυο;
Η Δήμητρα: Η Δήμητρα Πισπιρίγκου αφορούσε το άλλοθι σε κάθε ιστορία της Ρούλας. Κάποια στιγμή πάντως που η Ρούλα έβγαινε παραπάνω στα κανάλια και εκτιθόταν, φαίνεται πως η Δήμητρα ήταν θυμωμένη λέγοντας της <<σταμάτα να μιλάς. Θα πάρεις και μένα μαζί σου>>. Να έπαιρνε και την ίδια μαζί της γιατί; Τι έκαναν μαζί;
Ειρήνη Μουρτζούκου
Δολοφονία Ζωής-Ηλιάννας: Αποτελεί την αδελφή της Ειρήνης και το πρώτο καταγεγραμμένο θύμα της, όσο η ίδια ήταν 14 ετών. Στην ηλικία αυτή κρίνεται ακόμα άπειρη.
Δολοφονία Μπέμπα Κατερίνας: Φαίνεται πως ήταν μόνη της με το βρέφος, ενώ όπως αναφέρει βρισκόταν σε ομαδική βιντεοκλήση, όπου έδειχνε και το παιδί, όταν υποτίθεται κατάλαβε ότι το βρέφος ήταν νεκρό. Για την συγκεκριμένη παρέα δεν δίνει στοιχεία για το ποιοί ήταν. Το συγκεκριμένο παιδί αργότερα το έστηνε και το τράβαγε φωτογραφίες σε πόζες, τις οποίες φωτογραφίες τις έστειλε σε διάφορες ομαδικές και στην μητέρα της.
Δολοφονία Ζωής-Ιωάννας (πρώτο της παιδί) : Το παιδί πέθανε στο σπίτι που διέμενε και έστελνε φωτογραφίες στη μητέρα της. Ο λόγος όπως λέει για αυτό ήταν για να της πει η μητέρα του αν το βρέφος είναι καλά και τί να κάνει.
Απόπειρες και δολοφονία Μαρίας-Φρειδερίκης (δεύτερο της παιδί): Το δεύτερο της παιδί το πνίγει στο νοσοκομείο, όπου φοβάται μην την πιάσουν. Η συνθήκη στο νοσοκομείο είναι, ότι στην διπλανή κουρτίνα του δωματίου βρισκόταν μία κοινωνική λειτουργός που είχε ειπωθεί μυστικά να έχει τον νου της στην Μουρτζούκου. Το παιδί δολοφονήθηκε μιά μικρή χρονικά στιγμή που δεν ήταν παρούσα η κοινωνική λειτουργός. Αυτή την στιγμή περίμενε η Ειρήνη για να δράσει και να σκοτώσει το βρέφος και λόγω του ότι οι κινήσεις της έπρεπε να είναι γρήγορες δεν το κατέγραψε ψηφιακά. Επίσης όλες οι απόπειρες γίνονταν τις στιγμές που η κοινωνική λειτουργός ήταν απούσα.
(Δολοφονία; ) Παναγιωτάκη: Η Μουρτζούκου βγάζει βίντεο λίγες ώρες πριν τον θάνατο του παιδιού, ενώ τραβάει το παιδί με βιντεοκλήση κατά την μεταφορά του στο νοσοκομείο, όπου έφτασε νεκρό.
Η δραστηριοποίηση της Μουρτζούκου με τα Social Media και τις κάμερες: Βλέποντας τα βίντεο και την προβολή του συγκεκριμένου ανθρώπου, φαίνεται πως είχε την αίσθηση ότι είναι influencer. Εντωμεταξύ σαν star κινείται και σε κάθε εμφάνιση της στα τηλεοπτικά πάνελ και στις συνεντεύξεις. Μάλιστα στις τελευταίες της συνεντεύξεις πριν την σύλληψη της δήλωνε ότι έχει θαυμαστές. Πέρα από την κλινική παράμετρο της υπόθεσης, που είναι συνειδητό να μην εμπλακώ, φαίνεται ότι υπάρχει ένα ζήτημα της Ειρήνης με το διαδίκτυο, τις κάμερες, τα social media.
Η δε μητέρα της ανέφερε την έντονη δραστηριοποίηση με το τηλέφωνο και τα social media, ενώ δήλωσε ότι απαιτούσε ησυχία όταν ασχολούταν με αυτά για να είναι συγκεντρωμένη. Από έρευνα, φαίνεται πως η Μουρτζούκου είχε πολλά διαδικτυακά προφίλ σε
πλατφόρμες. Σε μία ανώνυμη πλατφόρμα αποκαλύφθηκε ότι η Ειρήνη μίλαγε με μία άγνωστη χρήστρια και μιλώντας για τα νεκρά βρέφη, αναφέρθηκε σε αυτά ως ‘’ψόφια’’. Αυτή η argo αποτελεί δείγμα άνεσης, ασφάλειας και φιλικής διάθεσης με κάποιο πρόσωπο που ήξερε πράγματα για να έχει την άνεση η Μουρτζούκου να μιλάει έτσι. Η ίδια έχει παραδεχτεί ότι έχει διαπράξει διαδικτυακές απάτες με σκοπό την υποκλοπή στοιχείων τραπεζικών καρτών και το άδειασμα λογαριασμών. Επομένως, έχει γνώση της διαδικτυακής παραβατικότητας και πως λειτουργεί. Ενδιαφέρον είναι το σημείο, ότι η Ειρήνη στην προσπάθεια να κατηγορήσει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο στον ευρύτερο κοινωνικό της χώρο, είπε το ψέμα ότι το συγκεκριμένο άτομο είχε ψάξει στο ίντερνετ και είχε βρει για ένα
φάρμακο θανατηφόρο που δεν αφήνει ίχνη στον οργανισμό. Πέρα από το ψέμα της Μουρτζούκου για να ρίξει αλλού την ευθύνη, ακριβώς αυτό το ψέμα μαρτυρά ότι η ίδια ξέρει τί μπορείς να βρεις στο Dark Web και πως.
Ο στρατός της Ειρήνης Μουρτζούκου: Η νεαρή αναφέρει συνέχεια ότι έχει στρατό πίσω της, ότι όποιος είναι εναντίον της δεν ξέρει με τί έχει να κάνει και που πάει να μπλέξει, ότι ξέρει πολύ επικίνδυνο κόσμο. Μπορούν αυτά τα λεγόμενα πέρα από σύμπτωμα ψυχικής νόσου, να αποτελούν αλήθεια για την αναγνώριση που μπορεί να έχει πάρει από άγνωστα δίκτυα;
Πως λειτουργεί το Dark Web;
Το Dark Web είναι ένα υποσύνολο του Deep Web (το κομμάτι του διαδικτύου που δεν είναι προσβάσιμο μέσω συνηθισμένων μηχανών αναζήτησης, όπως Google ή Bing). Το Dark Web δεν είναι ορατό μέσω κοινών browsers (π.χ. Chrome, Firefox χωρίς τροποποίηση), απαιτεί ειδικά εργαλεία, όπως το Tor Browser, για πρόσβαση και χρησιμοποιεί ειδικές διευθύνσεις .onion που
δεν είναι προσβάσιμες μέσω του παραδοσιακού ιστού.
Θα μπορούσαμε να σκεφτούμε το Διαδίκτυο σαν ένα παγόβουνο όπου περιλαμβάνει τρεις ζώνες:
α) Surface Web (επιφανειακό): Ό,τι βρίσκεις με μια απλή αναζήτηση.
β) Deep Web: Περιεχόμενο όπως προσωπικά email, τραπεζικοί λογαριασμοί, ακαδημαϊκές βάσεις, όπου δεν είναι κακόβουλο, απλώς δεν είναι δημόσιο.
γ) Dark Web: Ανώνυμες και συχνά παράνομες δραστηριότητες.
Το Δίκτυο Tor (The Onion Router)
Το Tor είναι το πιο γνωστό σύστημα πρόσβασης στο Dark Web. Λειτουργεί με βάση την τεχνική της πολυεπίπεδης κρυπτογράφησης (όπως τα στρώματα ενός κρεμμυδιού, εξού και το όνομα).
Πώς δουλεύει:
1. Όταν ανοίγεις μια σελίδα μέσω Tor, το αίτημα δεν πηγαίνει απευθείας στον server, αλλά περνάει από πολλαπλούς ενδιάμεσους κόμβους (nodes).
2. Κάθε κόμβος αφαιρεί ένα επίπεδο κρυπτογράφησης και προωθεί το αίτημα στον επόμενο.
3. Ο τελικός κόμβος (exit node) στέλνει το αίτημα στον server προορισμού.
4. Η IP σου δεν φαίνεται ποτέ στον server προορισμού, αλλά φαίνεται μόνο η IP του exit node.
Για να γίνει κατανοητό το πως επιτυγχάνεται η ανωνυμία στο Dark Web, ώστε να στοιχειοθετηθεί η σκέψη του άρθρου, είναι απαραίτητο να γίνει κατανοητό τί εστί VPN και πως λειτουργεί. Ένα VPN (Virtual Private Network) είναι ένας ασφαλής τούνελ ανάμεσα σε εσένα και το διαδίκτυο. Όταν χρησιμοποιείς VPN, όλα τα δεδομένα σου κρυπτογραφούνται και κατευθύνονται σε έναν απομακρυσμένο server (του παρόχου VPN). Από εκεί και πέρα, ο server κάνει το αίτημα στο διαδίκτυο αντί για εσένα. Ο τελικός ιστότοπος βλέπει μόνο την IP του VPN server και τελικά όχι τη δική σου.
Γιατί όμως κάποιος επιλέγει αυτόν τον τρόπο αναζήτησης στο διαδίκτυο; Γιατί το Dark Web περιλαμβάνει παράνομες αγορές (ναρκωτικά, όπλα, πλαστά έγγραφα), κλεμμένα δεδομένα (πιστωτικές κάρτες, λογαριασμοί), παιδική πορνογραφία και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες (παράνομες και απάνθρωπες), σκηνές και εικόνες που δεν θα μπορούσε να δει κάποιος στην καθημερινότητα του και που για κάποιον λόγο ή προκαλούν έξαψη ή η δραστηριοποίηση με αυτό το υλικό φέρνει μεγάλα χρηματικά ποσά (εικόνες ακραίας βίας). Σημειώνεται ότι όσο πιο ακραίο είναι το περιεχόμενο, τόσο περισσότερα είναι τα χρήματα που
προσφέρουν οι χρήστες.
Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η διαδικασία του time fishing, όπου σε πράξεις που μεταδίδονται live ο χρήστης που κάνει την όποια ακραία πράξη δεν προσφέρει κατευθείαν το ‘’θέαμα’’ στο κοινό του, αλλά αντί αυτού το κάνει σε δόσεις, ώστε αφενός να δημιουργήσει σασπένς και αφετέρου να κερδίσει χρόνο όσο προσελκύει όλο και περισσότερους θεατές-χορηγούς. Στην διαδικασία αυτές υπάρχουν στιγμές κορύφωσης και πτώσης. Στιγμές που εντείνεται η πράξη και στιγμές που χαλαρώνει για να κορυφωθεί ξανά. Η πράξη ολοκληρώνεται όταν μπει ο ανώτερος αριθμός που μπορεί να μπει. Το τέλος πρέπει να μπει την στιγμή που παρακολουθούν αρκετοί χρήστες αλλά το άτομο που κάνει το live πρέπει να προλάβει να μην βαρεθούν οι ‘’θεατές’’ και αποχωρήσουν. Και αν τελικά αυτοί οι παρατεταμένοι θάνατοι ήταν μέρος αυτής της διαδικασίας; Μήπως αυτή η φόρτιση και αποφόρτιση της φονικής διαδικασίας
των παιδιών γινόταν σε live χρόνο, όσο οι θεατές παρακολουθούσαν και πλήρωναν αδρά για να πέσει η αυλαία σε μιά παρανοϊκή σκηνή; Οι οδηγίες της θείας εξάλλου ήταν ξεκάθαρες στο πότε να επαναλάβει και πότε να σταματήσει το χέρι που σκότωνε την Ίριδα. Μήπως αυτή η διαδικασία ήταν η ίδια που έκανε η Μουρτζούκου live με το βρέφος της Κατερίνας με μία παρέα που αρνείται να δώσει λεπτομέρειες;
Υπενθυμίζεται ότι οι μόνοι θάνατοι που έγιναν χωρίς να υπάρχει η παρουσία τεχνολογικών μέσων /κινητού /φωτογραφιών/βίντεο ήταν είτε οι πρώτες δολοφονίες που διέπραξαν που ήταν άπειρες, είτε οι θάνατοι που λάβανε χώρα στο νοσοκομείο (πλην του
θανάτου της Τζωρτζίνας που τα βίντεο όσο το παιδί σβήνει είναι πραγματικότητα) και έπρεπε να δράσσουν γρήγορα ώστε να μην συλληφθούν επί τω έργω.
Σημειώνεται ότι η σκέψη μήπως μέρος των δολοφονιών προβαλλόντουσαν live στο dark web δεν αποτελεί τον λόγο διάπραξης των δολοφονιών. Δεν πιστεύεται δηλαδή ότι σκότωναν για να λάβουν χρήματα και σίγουρα δεν πιστεύεται ότι ήταν αυτοσκοπός. Δεν πιστεύεται ότι αυτό υπερκαλύπτει όλες τις υπόλοιπες συνθήκες που βιώναν και όλα τα συναισθήματα που τις νικούσαν. Πιστεύεται όμως ότι όταν είχαν καταρρεύσει όλα τα υπόλοιπα φίλτρα και όλα τα εναπομείναντα καλά ένστικτα, κάτι ήταν εκεί να πρότείνει αυτόν τον τρόπο για να κερδίσουν έστω κάτι. Κάτι που ήταν έτσι και αλλιώς σε αναζήτηση. Πιστεύεται ότι ήταν μία παράμετρος σε μία σκέψη που καταλήγει με την φράση ‘’με ένα σμπάρο δυό τριγώνια’’. Η Πισπιρίγκου το βιντεοσκοπημένο υλικό το χρησιμοποίησε ως δικαιολογία, ότι ήταν τόσο αφοσιωμένη μητέρα που βιντεοσκοπούσε το παιδί της όσο βασανιζόταν για να βρει την ιατρική λύση του παιδιού της. Η Μουρτζούκου το έφερε επίσης σαν δικαιολογία ότι το υλικό αυτό ήταν για να βοηθήσει τα παιδιά, ενώ το χρησιμοποίησε και σαν επιχείρημα ότι αν έκανε κακό στα παιδιά, δεν θα φρόντιζε να διαγράψει αυτό το υλικό; Η απάντηση για ένα μυαλό που κατάφερε να σκοτώσει επίσημα τέσσερα βρέφη είναι όχι, αν για αυτό κάποιοι πλήρωναν χρήματα και έβγαζε χρήματα, τότε όχι δεν θα φρόντιζε να τα διαγράψει. Φαίνεται ωστόσο, ότι η θέαση νεκρών βρεφών στην περίπτωση της Μουρτζούκου λειτουργούσε και με έναν τρόπο βαθιά δυσλειτουργικό ψυχολογικά, αλλά αυτό είναι άλλης βαρύτητας ανάλυση.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι κάποια στιγμή μετά την δημοσίευση των αποτελεσμάτων του Ιατροδικαστή Γκότση για τον παθολογικό θάνατο του Παναγιώτη και αφού είχε νιώσει άνεση, η Μουρτζούκου έκανε μία δημοσίευση που μετά την έσβησε. Δήλωνε λοιπόν ότι με την Δήμητρα Πισπιρίγκου έκανε παρέα και μάλιστα ότι είχε επισκεφθεί και το σπίτι της Ρούλας Πισπιρίγκου και είχε δει και τα παιδιά που αργότερα θα δολοφονούνταν.
Όλα αυτά αποτελούν απλά πολλές μαρτυρίες χωρίς βάση; Είναι συμπτώσεις; Υπερβολές μαρτύρων; Είναι τόσο απίθανο το σενάριο που αναλύεται; Σίγουρα πάντως τα στοιχεία που αναφέρονται έχουν αναφερθεί και η λογική σύνδεση είναι μοιραία.
Αντί Τέλους
Είναι πολλές οι συγκρίσεις που έχουν γίνει ανάμεσα στις δύο γυναίκες. Ωστόσο τα κίνητρα, το μοτίβο και η τυπολογία τους διαφέρει πολύ. Ίσως όμως κάποιοι μηχανισμοί είναι παρόμοιοι. Δυστυχώς αυτό που είναι κοινό είναι το πλαίσιο που τους επιτράπηκε να συνεχίσουν να δρουν, μέσα από σειρά λανθασμένων ιατροδικαστικών εκθέσεων που όχι μόνο δεν τις σταμάτησε, αλλά αποτέλεσε και το γκάζι για να συνεχίσουν τα εγκλήματα τους. Το δεδομένα κοινό που έχουν αυτές οι δύο υποθέσεις είναι η μεταχείριση που δέχθηκαν τα σώματα των νεκρών παιδιών και πως κάποιοι φρόντισαν να μην ακουστεί η αλήθεια. Στην ιστορία αυτή πιστεύω όλοι συμφωνούμε ότι είναι περισσότερα αυτά που δεν γνωρίζουμε από αυτά που γνωρίζουμε. Ωστόσο μήπως στον ωκεανό του Dark Web υπάρχουν κάποιες απαντήσεις; Μήπως αυτό το σενάριο που περιγράφεται σε αυτό το άρθρο αξίζει μία διερεύνηση;