Επιστροφή στο σχολείο μετά την πανδημία
Της Πόλυ Κεφάλα
Η εμπειρία της πανδημίας έχει επηρεάσει συναισθηματικά και ψυχικά γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον έχει επηρεάσει και τις κοινωνικές τους συναναστροφές. Το άγχος, η απορία, ο θυμός και η απογοήτευση, ο εγκλεισμός και η απομάκρυνση από συμμαθητές και οικείους χαρακτήρισαν δύο σχολικές χρονιές σχεδόν.
Γονείς και εκπαιδευτικοί, είναι πολύ σημαντικό να μπορέσετε να επικοινωνήσετε με τους μαθητές, να τους καθησυχάσετε και να τους βοηθήσετε να αντιρροπήσουν όλες τις αρνητικές σκέψεις. Ακούστε, υποστηρίξτε και δείξτε κατανόηση απέναντι στις ανησυχίες τους.
- Να είναι ειλικρινείς με τους μαθητές για όλη την κατάσταση της πανδημίας, πείτε τους΄πως είναι εντάξει να βιώνουν κάθε συναίσθημα – Δίνουμε στα παιδιά «εργαλεία» αντιμετώπισης ώστε να ενδυναμώσουμε τον τρόπο αντιμετώπισης και λύσεων σε προβλήματα.
- Η αντιμετώπιση του φοβογόνου ερεθίσματος σταδιακά μειώνει το άγχος και μαθαίνει στο παιδί την ικανότητα αντιμετώπισης -όχι την αποφυγή.
- Η επιβράβευση και το να ενθαρρύνουμε τους μαθητές για το θάρρος που έχουν ώστε να επιστρέψουν στο σχολείο λειτουργεί ανακουφιστικά.
- Πολύ πιθανόν οι μαθητές να προσπαθήσουν να κατανοήσουν από τους δασκάλους, καθηγητές πως αντιμετώπισαν αυτή την κατάσταση – Οι αυτοαποκαλύψεις καθηγητών, δασκάλων ως ένα σημείο, θα βοηθήσουν τους μαθητές να νιώσουν καλύτερα. Οι εκπαιδευτικοί μπορεί να λειτουργήσουν ως ένα μοντέλο ανθεκτικής συμπεριφοράς.
- Το άγχος της επιστροφής στα σχολεία θα υπάρχει και για τους γονείς των μαθητών, βασικό λοιπόν είναι οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές στα σχολεία να επικοινωνήσουν με τους γονείς για το τι χρειάζεται για την επιστροφή στο σχολείο καθώς και για τα μέτρα προστασίας.