info@example.com

Σχετικά Άρθρα

Το Μοναδικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας και Ηλ/κού Τραύματος στην Ελλάδα!

Title Image

Blog

Detox Δυσάρεστων Ειδήσεων

Γράφει η Μίνα Κωστοπούλου

Δεν θυμάμαι πότε ήταν το τελευταίο καλοκαίρι, ο τελευταίος Αύγουστος που κύλησε χωρίς βαριές ειδήσεις. Κάποιες αναλαμπές με κάνουν να πιστεύω πως ήταν το 2008 όταν τελευταία φορά μιλήσαμε για “θερινή ραστώνη” στην ειδησεογραφία, αλλά σύντομα αμφιβάλλω. Μάλλον πριν το ’08 δεν παρακολουθούσα ειδήσεις με την ίδια συχνότητα. Και σίγουρα δεν ήμουν συνδεδεμένη σε 4 διαφορετικές συσκευές.

Ήλπιζα το καλοκαίρι του 2021 να ηρεμήσουμε λίγο. Αρκετοί θα είχαμε εμβολιαστεί, θα κάναμε διακοπές πιο ήρεμα, ο τουρισμός μάλλον θα ανέκαμπτε… Αντ’ αυτού οι θερινοί μήνες τα είχαν όλα -το δράμα των γυναικοκτονιών, καταστροφικές πυρκαγιές, νέες ανηφόρες για τα ποσοστά των νοσούντων και διασωληνωμένων από Covid, και διεθνείς εξελίξεις που κόβουν την ανάσα. Οι εικόνες φρίκης που έρχονται από την πολύπαθη γωνιά του Αφγανιστάν δύσκολα αφήνουν κάποιους αδιάφορους. Τί γίνεται όμως όταν η “κατανάλωση” τόσων πολλών δυσάρεστων ειδήσεων καταλήγει να μας “πνίγει”;

Έρχονται στιγμές που δεν θέλουμε να ανοίξουμε την τηλεόραση, που ούτε την αρχική σελίδα στο Facebook ή στο Twitter μας δεν θέλουμε να κοιτάξουμε, που θα χτυπήσει μια ειδοποίηση στο κινητό και θα μας πιάσει ταραχή… Που θα προσπαθήσει κανείς να συζητήσει μαζί μας την επικαιρότητα και θα μας πιάσει αναφυλαξία!

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε το burn-out που προκαλείται από τη συνεχή κατανάλωση δυσάρεστου περιεχομένου;

Υπάρχουν δοκιμασμένοι κανόνες, που μάλιστα άπτονται και της προστασίας μας από την κατανάλωση ψευδών ειδήσεων, και είναι οι εξής:

  1. φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε μία με δύο φορές την ημέρα για τις ειδησεογραφικές εξελίξεις ή τα γεγονότα που μας ενδιαφέρουν – αποφεύγουμε να έχουμε ταυτόχρονα τηλεόραση, υπολογιστή, κινητό ανοικτά και μάλιστα όλη την ημέρα
  2. επιλέγουμε να ενημερωθούμε από αξιόπιστες ενημερωτικές πηγές και όχι από κάθε γωνιά του διαδικτύου – και όχι, το google δεν είναι πάντα ο καλύτερος φίλος μας
  3. αποφορτίζουμε το μυαλό μας και το συναίσθημά μας με δραστηριότητες που μας γεμίζουν – το να βυθιστούμε στην απόγνωση δεν βοηθά ούτε εμάς, ούτε βελτιώνει τις καταστάσεις
  4. όταν νιώσουμε ότι δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τις αρνητικές ή δυσάρεστες πληροφορίες που έχουμε συγκεντρώσει δεν είναι κακό να επιχειρήσουμε να συζητήσουμε για τα όσα νιώθουμε – είτε με αγαπημένους μας ανθρώπους, ή ακόμη καλύτερα με κάποιον ειδικό.