info@example.com

Σχετικά Άρθρα

Το Μοναδικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας και Ηλ/κού Τραύματος στην Ελλάδα!

Title Image

Blog

Αϋπνία και άγχος, συνδέονται;

Γράφει η Πωλίνα Θανασάρα, φοιτήτρια Κοινωνιολογίας

Έχετε νιώσει ποτέ σφίξιμο στο στήθος; Την καρδιά σας να χτυπάει τόσο δυνατά που
την ακούτε σε όλο σας το σώμα; Έχετε δύσπνοια και ο νους σας γυρίζει σε όλα τα
ζητήματα με τα οποία ήρθατε αντιμέτωποι στο πέρας της ημέρας; Σκέφτεστε και
σας απασχολεί το αύριο, αν θα καταφέρετε να ολοκληρώσετε τις υποχρεώσεις σας
και να μην αφήσετε κάποια εκκρεμότητα, με αποτέλεσμα να χάνετε τον ύπνο σας;

Λόγω της πίεσης και της έντασης που βιώνουμε καθημερινά στη ζωή μας, είναι
αναμενόμενο να υπάρχουν διαταραχές που αφορούν τον ύπνο. Το άγχος είναι το
αποτέλεσμα κάποιας πίεσης που δέχεται ο οργανισμός από το εξωτερικό αλλά και
εσωτερικό μας περιβάλλον και άλλοτε κάποιος το βιώνει σε έντονο βαθμό άλλοτε
σε πιο ήπιο βαθμό. Το καλό άγχος, «παραγωγικό άγχος», ευθύνεται για την
παρακίνησή μας για την επίτευξη των στόχων μας. Από την αντίπερα όχθη, εκείνο
το άγχος που ξεπερνάει τα όρια και δεν είμαστε σε θέση να το διαχειριστούμε και
να το καταπολεμήσουμε, έχει αρνητικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς τους ζωής
μας, ένας από τους οποίους είναι ο ποιοτικός ύπνος.

Η αϋπνία μεμονωμένα, δεν απειλεί την ζωή του ανθρώπου. Ωστόσο, αν συμβαίνει
επανειλημμένα επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής όπως επίσης
δυσχεραίνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου, καθώς δεν έχει «ξεκουραστεί» όσο θα
έπρεπε για να λειτουργήσει σωστά. Αν η αϋπνία συνδέεται με το άγχος, αυτό
μπορεί να προκαλέσει περισσότερο στρες και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Το άγχος, τις περισσότερες φορές μας κάνει να αισθανόμαστε ότι έχουμε χάσει τη
γη κάτω από τα πόδια μας και δεν ξέρουμε πως να ξεφύγουμε από αυτόν τον
φαύλο κύκλο. Ακόμη και κάτι μικρό, από το στρες που μας διακατέχει εκείνη τη
στιγμή, νιώθουμε πως έχει τεράστια έκταση. Φυσικά όλο αυτό σχετίζεται με την
δυσκολία στον συνεχόμενο ύπνο καθώς επίσης με την συχνότητα των εφιαλτών
κατά την διάρκεια του ύπνου μας.

Το άγχος αποτελεί δύσκολο στοιχείο της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων. Αν
δεν δύναται να μειωθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας ας γίνει προσπάθεια
ελάττωσης του κατά τη διάρκεια του ύπνου. Μπορείτε να δοκιμάσετε να αλλάξετε
τις συνήθειές σας για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να κοιμηθεί ποιοτικά.
Tips:
– Προσπαθήστε να κοιμάστε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα ώστε ο
οργανισμός σας να αποκτήσει μια ρουτίνα ύπνου.
– Καταναλώστε ελαφριά γεύματα πριν ξαπλώσετε.
– Μην ασχολείστε με ηλεκτρονικές συσκευές πριν τον ύπνο. Προτιμήστε την
ανάγνωση ενός βιβλίου που θα σας προκαλέσει και υπνηλία.
– Το σημαντικότερο: Αφήστε τις έγνοιές σας στην άκρη.
Δεν θα καταφέρετε κάτι εκείνη τη στιγμή με το να αγχωθείτε. Αντιθέτως
απλά θα διαταράξετε τον ύπνο και την ξεκούρασή σας με αποτέλεσμα να
επηρεαστεί αρνητικά και η επόμενη μέρα. Πάρτε τον χρόνο που χρειάζεστε τόσο
ψυχικά όσο και σωματικά και βγάλτε το άγχος από τον βραδινό σας ύπνο, αν όχι
από τη ζωή σας γενικά.